Copyright 2024 © Safran HOLDİNG – Her Hakkı Saklıdır. | design: Localveri
DİJİTAL EHLİYET (SAYISAL TAKOGRAF KARTI)
Dijital ehliyet nedir?
Sayısal takograf donanımlı bir aracı kullanırken her gün kullanılması gereken akıllı karttır.
Dijital ehliyet başvuru koşulları nelerdir?
Ulusal ve uluslararası ticari eşya ve yolcu taşımacılığı yapan taşıtlarda çalışan sürücülerden SRC1, SRC2, SRC3, SRC4 ya da SRC5 belgesine sahip her sürücü sayısal takograf kartına başvuru yapabilecektir.
Kartlar ne kadar süre için geçerlidir?
Sürücü ve şirket kartları beş yıl, denetim kartları iki yıl ve servis kartları bir yıl geçerli olacaktır.
Dijital ehliyet başvurusu nasıl yapılır?
İnternet üzerinden http://staum.tobb.org.tr adresinden başvuru ekranına ulaştıktan sonra, sağ üst köşede yer alan “Kart İşlemleri” butonuna tıklayınız. E-devlet üzerinden kimlik doğrulaması yapıldıktan sonra, işlem yapılmak istenen kart tipini (Örn: sürücü) seçiniz. Açılan sayfada sol
kolonda yer alan “Yeni kart başvurusu için tıklayınız.” seçeneğine tıklayınız. Bilgilendirmeyi oku “Okudum Onaylıyorum” kutucuğunu işaretleyiniz ve İleri butonuna tıklayınız. Başvuru için talep edilen bilgileri doldurduktan, fotoğraf-imza yükledikten ve kontrolünü sağladıktan sonra “Başvuruyu Tamamla” butonuna tıklayınız. Başvuru tamamlandıktan sonra yönlendirilen ekranda “Başvuru Durumu”, “Ödeme Numarası”, “Ödeme Durumu” bilgileri yer almaktadır. Ekranda yer alan “Ödeme Numarası” bilgisi ile ödemenizi yapınız.
Gerekli Belgeler Sisteme yüklenmek üzere:
Sürücü Kartı için;
– 1 adet biyometrik fotoğraf
– Beyaz bir kağıda kalın uçlu bir kalemle atılmış imza
Şirket kartı için
– Taahhütname
– İmza Sirküsü
Servis Kartı için;
– Herhangi bir belge gerekli değil. Servis bilgilerinin bilinmesi yeterli.
Not: Kayıt merkezinde başvurunuzun tamamlanmasının ardından, (sistemde son aşama) size verilecek ödeme numaranız ile ödeme yapılır. (Ödemeler Vakıfbank şube gişelerinden, internet bankacılığı ve çağrı merkezi kanallarından yapılmaktadır.)
Sürücü, kartın kaybolması, çalınması ya da hatalı olduğunun fark edilmesi halinde 7 takvim günü içerisinde yeni kart için başvurmalıdır.Kart verme otoritesi geçerli bir başvuru aldığı andan itibaren 5 gün içerisinde yeni bir kart vermekle yükümlüdür. Detaylı Bilgi için 444 3 101‘ı arayabilirsiniz.